Let’s go!

Heute geht es also los, das Abenteuer London!

Today my London adventure begins!

Nachdem ich gestern meine Wohnung in Bielefeld übergeben und all meinen Kram nach Paderborn zu meinen Eltern gebracht habe, kam so langsam die Aufregung und ich habe jetzt erst realisiert, was passiert. Der Koffer für die erste Woche ist gepackt und die ersten Besichtigungstermine sind vereinbart.

After leaving my apartment in Bielefeld and moving in to my parents, I realised for the first time what is happening. My luggage for the first week is ready and I already got some viewings arranged.

Die erste Woche werde ich in einem AirBnB wohnen und danach dann hoffentlich eine Wohnung oder eher gesagt ein Zimmer in einer WG haben. Das Gefühl, nur 5 Tage für die Wohnungssuche zu haben, ist etwas überwältigend. Aber ich vertraue einfach darauf, dass das alles klappt! In Deutschland wächst man damit auf, lange im Voraus zu planen und dadurch eine sehr hohe Sicherheit zu haben. Es ist beängstigend aber zugleich befreiend diese Sicherheit nicht zu haben.

Das Boarding ist gleich vorbei und ich melde mich, wenn ich in London angekommen bin.

I’m staying in an Airbnb for the first week and then hopefully have a room. It feels really weird knowing that I only got 5 days to find a flat, but I’m confident that it will be enough! In Germany I got used to planning everything in advance and therefore feeling secure. It’s scary but also liberating to give up this security.

The plane is about to take off and I’ll be posting in the next days.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s